یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پردرآمدترين مشاغل دنياي تکنولوژي

شغل

جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹:۰۰


کار در صنعت تکنولوژي به خاطر ماهيت به‌روز و پوياي آن، اغلب براي بسياري از کارجويان جذاب و جالب توجه است. از طرفي نفوذ و گسترش تکنولوژي به بخش‌هاي مختلف زندگي روزمره و البته صنايع باعث شده است تا فرصت‌هاي شغلي آن هر روز بيشتر و بيشتر شود. با اين اوصاف است که بسياري معتقدند که کار در حوزه تکنولوژي جذاب، رو به پيشرفت و البته پردرآمد است.

ticnews- اين در حالي است که فضا و فرهنگ کاري در شرکت‌هاي تکنولوژي معمولا خاص و متفاوت است و بعضي از اين شرکت‌ها امکانات و تسهيلات ويژه‌اي در اختيار کارکنانشان قرار مي‌دهند؛ از وعده غذاي رايگان گرفته تا اتاق چرت عصرگاهي و سفرهاي تفريحي دسته جمعي. به عقيده بعضي‌ها، کار در شرکت‌هاي تکنولوژي تشخص و جايگاه اجتماعي مقبولي به افراد مي‌دهد. اين در حالي است که بررسي‌هاي انجام شده توسط Hired.com روي بيش از 69 هزار نفر از کارجويان، نشان مي‌دهد که متوسط درآمد سالانه کارکنان بهترين شرکت‌هاي تکنولوژي جهان به 135 هزار دلار مي‌رسد. هر چند همه مشاغل در شرکت‌هاي تکنولوژي چنين درآمدي ندارند، اما درآمد سالانه بعضي از مشاغل حساس و مهم تر در اين شرکت‌ها حتي به 163 هزار دلار هم مي‌رسد. در همين راستا موسسه بزرگ کاريابي و تحقيقات شغلي Glassdoor به تازگي روي بيش از 71 هزار شغل فعال در شرکت‌هاي تکنولوژي که به دانش کدنويسي، نرم‌افزاري يا تحليل اطلاعات نياز دارند، بررسي‌هاي انجام داده و به نتايج جالبي رسيده که حالا آنها را منتشر کرده است. مهم ترين نتايج اين بررسي‌ها و تحقيقات، معرفي ده شغل پردرآمد صنعت تکنولوژي است که در اينجا به ترتيب با آنها آشنا مي‌شويم:

 
مدير مهندسي نرم‌افزار: بررسي‌ها نشان مي‌دهد که متوسط درآمد سالانه اين شغل 163 هزار و 500 دلار است. صاحب پردرآمدترين شغل حوزه تکنولوژي بر کار و عملکرد مهندسان و توسعه دهندگان نرم‌افزار نظارت کرده و در طراحي و توليد يک نرم‌افزار کامپيوتري جديد، بهبود برنامه‌هاي کامپيوتري موجود، بررسي امکان سنجي کاربردهاي يک نرم‌افزار و يافتن راهکارهايي براي مشکلات نرم‌افزاري، کمک مي‌کند.
 
طراح مخزن داده‌ها: متوسط درآمد سالانه اين شغل برابر 154 هزار و 800 دلار است. مخزن داده‌ها و اطلاعات، انباري بزرگ از اطلاعاتي است که هر کسب و کار يا بنگاه تجاري از منابع داخلي و خارجي جمع آوري و ذخيره مي‌کنند تا بتواند به کمک آنها مديريت بهتري روي تصميم گيري  هايش داشته باشد. يک طراح مخزن داده‌ها، مسوول آن است که اطلاعات را به شکلي امن و با استفاده از ابزارها و تکنولوژي‌هاي دقيق ذخيره کند تا سازمان‌ها و بنگاه‌ها در مواقع لزوم بتوانند به بهترين شکل آنها را استخراج کرده و استفاده کنند.
مدير توسعه نرم‌افزاري: صاحبان اين شغل به‌طور متوسط درآمد سالانه 153 هزار و 300 دلاري دارند. آنها بر عملکرد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار رده پايين نظارت کرده و در واقع مغز متفکر پشت طراحي برنامه‌هاي کامپيوتري هستند. آنها اپليکيشن‌هايي را مي‌سازند که به افراد امکان اجراي وظايفي خاص روي کامپيوتر يا ديگر ابزارهاي هوشمند را مي‌دهد.
 
طراح زيرساخت: بررسي‌ها نشان مي‌دهند که يک طراح زيرساخت متوسط درآمد سالانه 153 هزار دلاري دارد و وظيفه او طراحي و ساخت شبکه‌هاي ارتباطي اطلاعات و ديگر سيستم‌هاي اطلاعاتي است که يک سازمان را پشتيباني مي‌کنند. طراحان زيرساخت اغلب بايد دانش خوب و گسترده‌اي از برنامه تجاري يک سازمان داشته باشند تا بتوانند بهترين شبکه اطلاعاتي را براي کمک به آن ايجاد کنند.
 
طراح اپليکيشن‌ها: متوسط درآمد سالانه صاحبان اين شغل به 149 هزار دلار مي‌رسد. آنها اپليکيشن‌هايي مانند واژه‌پرداز يا بازي‌ها را براي کامپيوترها، موبايل‌هاي هوشمند و ديگر دستگاه‌هاي هوشمند طراحي کرده يا توسعه مي‌دهند. علاوه بر اين، آنها تست‌هاي نرم‌افزاري از اين اپليکيشن‌ها گرفته، نمونه‌هاي اوليه آنها را طراحي کرده و راهنماي استفاده از آنها را مي‌نويسند. بعضي از طراحان اپليکيشن‌ها هم به شرکت‌ها براي استفاده از بهترين اپليکيشن‌ها جهت بهبود عملکردشان، کمک کرده و مشورت مي‌دهند.
 
طراح نرم‌افزار: متوسط درآمد سالانه اين شغل 145 هزار و 400 دلار است. وظايف اين شغل شباهت زيادي به طراح اقدامات بازرگاني دارد، اما همزمان بعضي از وظايف يک توسعه‌دهنده نرم‌افزار را در سطح تصميم‌گيري و مسووليت‌هاي بزرگ تر به عهده دارد. طراحان نرم‌افزار حتي گاهي مي‌توانند استانداردهاي فني مانند زبان برنامه‌نويسي مورد استفاده در ابزارها و ديگر پلت‌فرم‌ها را براي يک سازمان تعريف و تعيين کنند.
 
مدير برنامه‌ريزي فني: متوسط درآمد سالانه صاحبان اين شغل 145 هزار دلار است. اين مديران مسوول اداره امور و پشت سر گذاشتن موانع يک پروژه فني در يک شرکت هستند. آنها بايد بر فرآيند طراحي يک پروژه و اجراي آن نظارت کرده و در هنگام بروز مشکلات، راهکارهاي مناسب را ارائه بدهند. آنها همچنين مسوول هماهنگي اقدامات کارکنانشان و همچنين ارائه برنامه‌ها و زمان‌بندي براي اجراي پروژه‌هاي فني هستند.
 
طراح اقدامات بازرگاني: متوسط درآمد سالانه اين شغل به 144 هزار و 400 دلار مي‌رسد. اين طراحان اغلب تعاملات ميان بخش تجاري يک شرکت و بخش IT آن را مديريت مي‌کنند. آنها اصولا روي اين هدف متمرکز هستند که اهداف تجاري يک شرکت با استراتژي IT آن مطابقت داشته و آن را پشتيباني کند.
 
مهندس DevOps: متوسط درآمد سالانه اين شغل برابر 137 هزار و 400 دلار است. اين مهندسان با توسعه‌دهندگان، مديران عمليات و ديگر کارمندان بخش IT کار مي‌کنند و بر فرآيند به‌کارگيري نرم‌افزارهاي جديد نظارت مي‌کنند. آنها معمولا به يک شرکت کمک مي‌کنند تا به سرعت قابليت‌ها يا تغييرات کوچک روي يک محصول را ارائه دهند تا بتوانند بازخورد آن را ثبت کنند.
 
مهندس امنيت اطلاعات: متوسط درآمد سالانه اين مهندسان به 131 هزار و 300 دلار مي‌رسد. آنها برنامه‌ها و اجراي استانداردهاي امنيتي لازم براي حفاظت از شبکه اطلاعات و سيستم‌هاي يک شرکت در برابر حملات سايبري و نفوذهاي امنيتي را مورد بررسي و تحليل قرار مي‌دهند. مهندسان امنيت اطلاعات هر نفوذ و سوءاستفاده امنيتي را به دقت بررسي کرده يا حتي اقداماتي در اين جهت را زير نظر مي‌گيرند. آنها استانداردهاي امنيتي يک شرکت و نحوه استفاده کارکنان از نرم‌افزارها و برنامه‌هاي کامپيوتري مانند فايروال‌ها و کدنويسي داده‌ها را تعيين کرده و توسعه مي‌دهند.
منبع: دنياي اقتصاد

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو